Workshop “Onderzoekend leren” bij het Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit (WKRU)
Michiel van Zoest heeft woensdag 20 september deelgenomen aan de workshop “onderzoekend leren” van het Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit (WKRU), met als doel een wijze van lesgeven waarbij, zowel hijzelf als de leerlingen en eventueel de leraar een actieve rol spelen in het leerproces. Het streven is om bij de ontwikkeling van nieuwe workshops de zeven stappen van Van Graft & Kemmers (2007) centraal te stellen, zodat leerlingen zelf, vanuit eigen interesse, hun eigen onderzoeksvraag kunnen bedenken en uitvoeren.
Het Wetenschapsknooppunt Radboud Universiteit dit is een samenwerkingsverband tussen verschillende basisscholen, onderwijsinstellingen en een (of meer) universiteit(en). Vaak is ook een pabo bij het knooppunt betrokken. Alle Wetenschapsknooppunten hebben hetzelfde doel, namelijk het bevorderen van de onderzoekende houding en nieuwsgierigheid van kinderen en (aankomende) leraren. De Wetenschapsknooppunten zetten zich in om wetenschappelijke kennis toegankelijk te maken voor het (basis)onderwijs.
Wilt u meer informatie over het WKRU, kijk dan op de website van het wetenschapsknooppunt Wilt u meer weten over diverse (onderwijs)projecten op maat, of welke workshops ik verder aanbied? Kijk dan bij Workshops of bij Project-onderwijs, of neem contact op via info@michielvanzoest.nl
Leave a comment